Tutoring to wyjątkowa metoda kształcenia, polegająca na indywidualnych spotkań ze specjalistą (tutorem) z Wydziału Nauk Geograficznych, które pomagają rozwijać Twoje zainteresowania, umiejętności i kompetencje poza standardowym programem studiów. To przestrzeń do rozmowy, inspiracji i wspólnego działania.
Udział w tutoringu to:
Rozwój naukowy i zawodowy – zyskujesz wsparcie w kierunku, który Cię interesuje.
Lepsze umiejętności akademickie – nauczysz się pisać teksty, prowadzić dyskusje, prezentować wiedzę i prowadzić badania.
Motywacja do działania – tutoring pomaga utrzymać tempo rozwoju i odkrywać nowe możliwości.
Dobre praktyki akademickie – uczysz się, jak być świadomym i odpowiedzialnym uczestnikiem życia naukowego.
Dodatkowe doświadczenie – udział w tutoringu zostaje odnotowany w suplemencie do dyplomu!
Tutorami są przeszkoleni nauczyciele akademiccy z naszego Wydziału – możesz wybrać osobę, której nie masz na zajęciach, ale której zainteresowania Cię inspirują. Pełna lista tutorów i ich specjalizacji dostępna jest tutaj: https://www.uni.lodz.pl/tutoring
To 10 godzin indywidualnych spotkań w semestrze, podczas których możecie:
Rekrutacja odbywa się na początku każdego semestru – dostaniesz wiadomość z instrukcjami. Jeśli masz pytania, napisz do wydziałowej koordynatorki ds. tutoringu: dr Aleksandry Mroczek-Żulickiej (aleksandra.mroczek@geo.uni.lodz.pl)
Tutoring okazał się dla mnie niezwykle wartościowy, ponieważ dzięki tej formie nauki miałem możliwość zgłębić nowe, interesujące zagadnienia i zdobyć unikalne umiejętności. Indywidualne podejście prowadzącego pozwoliło mi lepiej zrozumieć trudniejsze tematy oraz efektywniej przyswajać wiedzę.
Student Szkoły Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych, 2 rok
Brałam udział w tutoringu w 2024r. I zdecydowanie mogę to polecić każdej osobie, która ceni sobie samorozwój na każdej płaszczyźnie. Tutoring to nie kolejne zajęcia czy wykład, tutoring to szansa na nowe możliwości. Dzięki niemu zaczęłam bardziej wierzyć w swoje umiejętności, pokonałam bariery stresu, a teraz występuję na konferencjach i działam w sferze naukowej, co jeszcze nie dawno było dla mnie nie do pomyślenia. Ponadto rozwinęłam swoje skrzydła w moim hobby. Tutoring to nie nauka, to proces samorealizacji, w którym codziennie dawane jest nieocenione wsparcie.
Studentka, Turystyka zrównoważona, 2 rok
Dzięki spotkaniom tutoringowym zyskałam większą jasność co do mojej ścieżki zawodowej i lepiej zrozumiałam, nad którymi cechami charakteru powinnam pracować. Spotkania te dały mi także cenną wiedzę na temat branży, którą chcę rozwijać – animacji i organizacji wydarzeń. Otworzyły one przede mną nowe perspektywy i pokazały, jak różnorodne możliwości stoją przede mną w tej dziedzinie. Zdecydowanie polecam tego typu spotkania, ponieważ są bardzo przydatne i inspirujące. Umożliwiają rozwój osobisty i zawodowy oraz otwierają nowe drogi na przyszłość.
Absolwentka, Turystyka i rekreacja
Tutoring był dla mnie poznaniem samego siebie. Mogłem spojrzeć na swoje mocne i (przede wszystkim) słabe strony. Zajęcia te dały mi możliwość rozwoju i pracy nad swoimi wadami. Pozwoliło mi to na przekucie wspomnianych wad w zalety. Plusem tych zajęć jest ich indywidualność. Wszystko co się tam dzieje ukierunkowane jest na indywidualny rozwój studenta co pozwala osiągnąć maksimum w tym nad czym chcemy pracować.
Student, Turystyka zrównoważona, 2 rok