PROFIL PRACOWNIKA: Waldemar Cudny

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Stanowisko naukowo-dydaktyczne.

BIOGRAM

- Stopień naukowy doktora habilitowanego nauk o Ziemi w zakresie geografii uzyskany na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego w 2017 r.

- Stopień naukowy doktora nauk o Ziemi w zakresie geografii uzyskany na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego w 2004 r.

<v:shapetype> <v:path> <o:lock> </o:lock></v:path></v:shapetype><v:shape>- Tytuł magistra geografii w zakresie gospodarki przestrzennej i planowania przestrzennego uzyskany na </v:shape>Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego w 1999 r.

ZAINTERESOWANIA

Zainteresowania badawcze

Geografia turyzmu oraz szeroko rozumiana geografia miast. Badania nad zjawiskami przemian społeczno-gospodarczych, funkcjonalnych i przestrzennych miast postsocjalistycznych. Analiza roli festiwali oraz imprez masowych w rozwoju miast i kreowaniu ich atrakcyjności turystycznej. Wpływ imprez masowych na promocję miast oraz kreację ich marki. Badania nad zjawiskiem turystyki samochodowej oraz turystyki przemysłowej i turystyki dziedzictwa.

OSIĄGNIECIA

Główne publikacje

2022

Cudny, W., Jolliffe, L., Guz, A., 2022, Heritage event as tourist attraction: The case of Dymarki Swietokrzyskie, Poland, GeoJournal, 87(4), 2975-2992.

Cudny, W., 2022, The impact of events on place branding, [w:] Wise, N., Maguire, K. (red.), A Research Agenda for Event Impacts (s. 169-180), Edward Elgar Publishing, Cheltenham.

Cudny, W., Kunc, J. (red), 2022, Growth and Change in Post-socialist Cities of Central Europe, Routledge, London-New York.

Włodarczyk, B., Cudny, W., 2022, Individual Low-Cost Travel as a Route to Tourism Sustainability, Sustainability, 14(17), 10514.


2021

Cudny, W. (red.), 2021, Place event marketing in the Asia Pacific region: Branding and promotion in cities, Routledge, London – New York.

Suligowski, R., Ciupa, T., Cudny, W., 2021. Quantity assessment of urban green, blue, and grey spaces in Poland, Urban Forestry & Urban Greening, 64, 127276.


2020



Cudny W. (red.), 2020, Urban Events, Place Branding and Promotion: Place Event Marketing, Routledge, London – New York.



Cudny W., Comunian R., 2020, Arts and creativity: a business and branding strategy for Lodz as a neoliberal city, Cities, 100 (maj 2020), https://doi.org/10.1016/j.cities.2020.102659



2019



Cudny W., 2019, City branding and promotion – the strategic approach, Routledge, London – New York.



Cudny W., Appelblad H., 2019, Monuments and their functions in urban public space. Norwegian Journal of Geography, 73,5, s. 273-289.



Cudny W., Jolliffe L., 2019 Car tourism – conceptualization and research advancement, Geografický časopis, 71,4, s. 319-340



2018



Cudny W., 2018, Car tourism, Sprigner (Springer Economic Geography Series), Cham.



2017



Cudny W., 2017, The use of unconventional gas resources and the development of energy market, Acta Geographica Universitatis Comenianae, 61, 2, s. 201-221.



Cudny, W. 2017, The Ironbridge Gorge Heritage Site and its local and regional functions, Bulletin of Geography Socio–economic Series, 36, s. 61-75.



2016



Cudny W., 2016, Festivalisation of urban spaces. Factors, processes and effects, Sprigner (Springer Geography Series), Cham.



Cudny W., Maiava O., 2016, Auckland’s Pasifika Festival and the Lodz of Four Cultures Festival as elements of preserving and promoting multicultural heritage in the cities, Annales UMCS Sectio B, LXXI, 2, s. 61-77.



Cudny W., 2016 The Manufaktura centre in Łódź, Poland as an example of a festival marketplace, Norwegian Journal of Geography, 70, 5, s. 276-291.



Cudny W., Horňák M., 2016, The tourist function in a modern car factory Audi Forum Ingolstadt example, Bulletin of Geography Socio–economic Series, 33, s. 23-38.



2014



Cudny W., 2014, Festivals as a subject for geographical research, Geografisk Tidsskrift-Danish Journal of Geography, 114, 2, s. 132-142.



Cudny W., 2014, The Phenomenon of Festivals – Their Origins, Evolution and Classifications, Anthropos, 109, 2, s. 640-656.



Cudny W., Ratalewska M., Krawczyk P., 2014, The structure and motivations of the volunteers working for a large travel festival, Вестник БГУ, Серия 2, 91, 3, s. 88 -94.



Cudny W., Ogórek P., 2014, Segmentation and motivations of the attendees’ of the Mediaschool Festival in Łódź, Poland, Bulletin of Geography Socio–economic Series, 24,s. 41–56.



Cudny W., 2014, The influence of the „Komisarz Alex” TV series on the development of Łódź in the eyes of the city inhabitants, Moravian Geographical Reports, 22, 1, s. 33-43.

KONTAKT I DYŻURY

Kopcińskiego 31 pokój: 202 90-142 Łódź

Dyżury

czwartek: 10:00-12:00